Επειδή αρκετοί νέοι στην ηλικία φίλοι αλλά και κάποιοι λίγο μεγαλύτεροι μου ζητούν κατά διαστήματα να τους συστήσω βιβλία σχετικά με τη δημιουργική γραφή, έφτιαξα (κι εγώ) μια μικρή λίστα από βιβλία που σίγουρα έχουν να προσφέρουν συμβουλές και τεχνικές για να βελτιώσει ο καθένας τη γραφή του.
1. ΠΩΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΛΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
(HOW TO WRITE A DAMN GOOD NOVEL)
James N. Frey, Εκδόσεις Ανατολικός
Ο James N. Frey, πετυχημένος συγγραφέας και καθηγητής, σε αυτό το βιβλίο του παρουσιάζει ένα πρακτικό, συστηματικό και απλό τρόπο για το πώς να γράψετε ένα μυθιστόρημα που θα εκδοθεί και θα διαβαστεί. Αυτό το βιβλίο είναι το απόλυτο εργαλείο για κάθε συγγραφέα, αρχάριο αλλά και καθιερωμένο, που χρειάζεται έναν εύχρηστο οδηγό για τη συγγραφή ενός μυθιστορήματος. Το ταλέντο και η έμπνευση δεν μπορούν να διδαχθούν, αλλά ο Frey δίνει τους βασικούς κανόνες που θα βοηθήσουν τον συγγραφέα να αντιμετωπίσει «τον πανικό της πρώτης λευκής σελίδας», να μη χάσει τον δρόμο του και όταν κάνει κάποιο λάθος να μπορεί να ανακαλύψει το γιατί και να το διορθώσει. Μερικά από τα σημαντικά θέματα που καλύπτει το βιβλίο: πως να δημιουργήσετε συναρπαστικούς χαρακτήρες· πώς να αναπτύξετε μια ενδιαφέρουσα θέση· πώς να διηγηθείτε μια απολαυστική ιστορία· πώς να οδηγήσετε το μυθιστόρημά σας στην κορύφωση· πώς να δώσετε λύση στις συγκρούσεις· πώς να επιλέξετε την οπτική γωνία της αφήγησής σας και πολλά άλλα ακόμα. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)
Περιεχόμενα
1. ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ «ΠΟΙΟΣ»
2. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ: ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ! ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ! ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ!
3. Η ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ, Η ΤΟ ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΚΩΠΗΛΑΤΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΠΙΑ
4. Η ΑΛΦΑΒΗΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΗΓΗΣΗΣ
5. ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ, Η ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ
6. ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ, ΑΠΟΨΗ, ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΕΞΥΠΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΑΚΟ ΜΕ ΤΑ ΚΟΛΠΑ ΤΟΥ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΥ
7. Η ΛΕΠΤΗ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΖΑΣ
8. ΔΙΟΡΘΩΣΗ: ΟΙ ΥΣΤΑΤΕΣ ΑΓΩΝΙΕΣ
9. ΤΟ ΖΕΝ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΩΝ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
2. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ: ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ! ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ! ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ!
3. Η ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ, Η ΤΟ ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΚΩΠΗΛΑΤΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΠΙΑ
4. Η ΑΛΦΑΒΗΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΗΓΗΣΗΣ
5. ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ, Η ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ
6. ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ, ΑΠΟΨΗ, ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΕΞΥΠΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΑΚΟ ΜΕ ΤΑ ΚΟΛΠΑ ΤΟΥ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΥ
7. Η ΛΕΠΤΗ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΖΑΣ
8. ΔΙΟΡΘΩΣΗ: ΟΙ ΥΣΤΑΤΕΣ ΑΓΩΝΙΕΣ
9. ΤΟ ΖΕΝ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΩΝ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
2. ΠΕΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ - ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ
ON WRITING - A MEMOIR OF THE CRAFT |
Steven King, Εκδόσεις BELL
Το 1999, ο Στίβεν Κινγκ άρχισε να γράφει ένα βιβλίο για την τέχνη του - και τη ζωή του. Στα μέσα εκείνου του χρόνου, ένα ατύχημα που πήρε ευρύτατη δημοσιότητα διεθνώς παραλίγο να βάλει τέλος και στα δύο. Και στους κρίσιμους μήνες που ακολούθησαν, ο σύνδεσμος ανάμεσα στο γράψιμο και τη ζωή έγινε πιο σημαντικός από ποτέ.
Σπάνια ένα βιβλίο για τη συγγραφή είναι τόσο σαφές, τόσο χρήσιμο και τόσο αποκαλυπτικό. Το Περί Συγγραφής αρχίζει με μια συναρπαστική εξιστόρηση της παιδικής ηλικίας του Κινγκ και της ασυνήθιστα πρώιμης επικέντρωσής του στο γράψιμο ιστοριών. Μια σειρά από γλαφυρές αναμνήσεις από την εφηβεία, το κολέγιο και τα δύσκολα χρόνια που οδήγησαν στο πρώτο του μυθιστόρημα, το Κάρι, θα δώσουν στους αναγνώστες την ευκαιρία να δουν τη διαμόρφωση ενός συγγραφέα από μια καινούρια, και συχνά πολύ αστεία, οπτική γωνία. Στη συνέχεια ο Κινγκ καταπιάνεται με τα βασικά εργαλεία της δουλειάς του - το πώς εξελίσσονται και πολλαπλασιάζονται με τη χρήση, και πώς πρέπει κανείς να μπορεί να τα αξιοποιεί ανά πάσα στιγμή. Και ξεναγεί τον αναγνώστη σε διάφορα καίρια σημεία της ζωής και της τέχνης του συγγραφέα, προσφέροντας πρακτικές και διαφωτιστικές συμβουλές για όλα, από την πλοκή και την εξέλιξη των χαρακτήρων ως τις συνήθειες του επαγγέλματος και τις απορρίψεις των εκδοτών.
Τέλος, το Περί Συγγραφής κορυφώνεται με μια βαθιά συγκινητική αφήγηση του Κινγκ για το πώς η καταλυτική ανάγκη του να γράψει τον ώθησε να αναρρώσει και να πάρει πάλι πίσω τη ζωή του.
Θαυμάσια δομημένο, άμεσο και φιλικό, αυτό το "χρονικό" της τέχνης ενός από τους πιο επιτυχημένους και δημοφιλείς συγγραφείς του καιρού μας θα εμπνεύσει -και θα ψυχαγωγήσει- όποιον το διαβάσει.
Σπάνια ένα βιβλίο για τη συγγραφή είναι τόσο σαφές, τόσο χρήσιμο και τόσο αποκαλυπτικό. Το Περί Συγγραφής αρχίζει με μια συναρπαστική εξιστόρηση της παιδικής ηλικίας του Κινγκ και της ασυνήθιστα πρώιμης επικέντρωσής του στο γράψιμο ιστοριών. Μια σειρά από γλαφυρές αναμνήσεις από την εφηβεία, το κολέγιο και τα δύσκολα χρόνια που οδήγησαν στο πρώτο του μυθιστόρημα, το Κάρι, θα δώσουν στους αναγνώστες την ευκαιρία να δουν τη διαμόρφωση ενός συγγραφέα από μια καινούρια, και συχνά πολύ αστεία, οπτική γωνία. Στη συνέχεια ο Κινγκ καταπιάνεται με τα βασικά εργαλεία της δουλειάς του - το πώς εξελίσσονται και πολλαπλασιάζονται με τη χρήση, και πώς πρέπει κανείς να μπορεί να τα αξιοποιεί ανά πάσα στιγμή. Και ξεναγεί τον αναγνώστη σε διάφορα καίρια σημεία της ζωής και της τέχνης του συγγραφέα, προσφέροντας πρακτικές και διαφωτιστικές συμβουλές για όλα, από την πλοκή και την εξέλιξη των χαρακτήρων ως τις συνήθειες του επαγγέλματος και τις απορρίψεις των εκδοτών.
Τέλος, το Περί Συγγραφής κορυφώνεται με μια βαθιά συγκινητική αφήγηση του Κινγκ για το πώς η καταλυτική ανάγκη του να γράψει τον ώθησε να αναρρώσει και να πάρει πάλι πίσω τη ζωή του.
Θαυμάσια δομημένο, άμεσο και φιλικό, αυτό το "χρονικό" της τέχνης ενός από τους πιο επιτυχημένους και δημοφιλείς συγγραφείς του καιρού μας θα εμπνεύσει -και θα ψυχαγωγήσει- όποιον το διαβάσει.
(Από την παρουσίαση της έκδοσης)
3. ΠΩΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΕΝΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΑΓΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ
PLOTTING AND WRITINGSUSPENSE FICTION |
(. . .) Οι συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων είναι σε θέση, περισσότερο από όσους γράφουν λογοτεχνία έξω από «είδη», να διδάξουν τις αρχές της μυθοπλασίας. Η Πατρίσια Χάισμιθ - όπως έκανε αργότερα και ο Στίβεν Κινγκ - αποκαλύπτει τα μυστικά της τέχνης της:
Πώς δημιουργείται η «προσδοκία» του αναγνώστη; Πώς πλάθονται οι ήρωες; Τι είναι η πλοκή; Τι είναι η κορύφωση;
Το βιβλίο αυτό είναι ένα εγχειρίδιο για ταλαντούχους νέους συγγραφείς - τίποτα δεν γίνεται χωρίς ταλέντο- αλλά και για αναγνώστες που θέλουν να ρίξουν ένα βλέμμα στη μεγάλη περιπέτεια της ζωής.
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
4. ΠΕΝΤΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ, ΦΟΚΝΕΡ, ΣΤΑΪΝΜΠΕΚ, ΠΑΣΟΣ, ΜΙΛΛΕΡ
Εκδόσεις PRINTA - Εκ βαθέων
Οι συνεντεύξεις που περιλαμβάνονται σ' αυτόν τον τόμο δημοσιεύτηκαν στην περίφημη επιθεώρηση Paris Review. Όπως είναι γνωστό, η εν λόγω επιθεώρηση αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο εξερεύνησης των σύγχρονων συγγραφέων και του τρόπου με τον οποίο εργάζονται και δημιουργούν. Αναγνωρισμένες ως ένα απαραίτητο παράρτημα της σύγχρονης λογοτεχνίας, οι συνεντεύξεις αυτές είναι, επι πλέον, γοητευτικές και από μόνες τους. Μέσα από ανιχνευτικές ερωτήσεις που απευθύνθηκαν σε μεγάλους τεχνίτες του λόγου, μας αποκαλύπτουν καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη διαδικασία τη σκέψη και τις μεθόδους πίσω από τα έργα. Όπως σημείωσε εύστοχα ο κριτικός Van Wyck Brooks, σ' αυτές τις συνεντεύξεις "οι συγγραφείς σκιαγραφούν το πορτρέτο του εαυτού τους."
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ για μελλοντικούς ομότεχνους
ΠΟΛΥ ΜΗΛΙΩΡΗ, Εκδόσεις Ψυχογιός
Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας είναι ταυτόχρονα ένα εγχειρίδιο συγγραφικής και μια πρόκληση της συγγραφέως προς τους μελλοντικούς ομότεχνούς της να δουν από κοντά το πώς εργάζεται.
Εξετάζει ζητήματα όπως η φόρμα, η γλώσσα, το περιεχόμενο μιας αφήγησης· εναλλάσσει τη θεωρία με την πράξη, τις ενθαρρυντικές συμβουλές με τον αυστηρό έλεγχο, τις εξομολογήσεις από τις δικές της δυσκολίες και επιτυχίες στο γράψιμο με ασκήσεις.
(. . .) Τέλος, φιλοδοξεί να εντάξει τους αναγνώστες της στον γενικότερο προβληματισμό της οικογένειας των συγγραφέων.
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
6. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ - Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ
SYD FIELD, Εκδόσεις ΚΑΛΒΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ;
2. ΤΟ ΘΕΜΑ
3. Ο ΗΡΩΑΣ
4. ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΗΡΩΑ
5. ΠΛΑΘΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΗΡΩΑ
6. ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ
7. Η ΔΕΣΗ
8. Η ΣΕΚΑΝΣ
9. Η ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΚΗΝΗ
10. Η ΣΚΗΝΗ
11. Η ΔΙΑΣΚΕΥΗ
12. Η ΓΡΑΠΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
13. Η ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
14. ΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
15. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
16. ΚΑΤΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
2. ΤΟ ΘΕΜΑ
3. Ο ΗΡΩΑΣ
4. ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΗΡΩΑ
5. ΠΛΑΘΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΗΡΩΑ
6. ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ
7. Η ΔΕΣΗ
8. Η ΣΕΚΑΝΣ
9. Η ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΚΗΝΗ
10. Η ΣΚΗΝΗ
11. Η ΔΙΑΣΚΕΥΗ
12. Η ΓΡΑΠΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
13. Η ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
14. ΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
15. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
16. ΚΑΤΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
7. ΠΩΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ - ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ
Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
8. ΚΛΕΨΕ ΣΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ - AUSTIN KLEON
Εκδόσεις KEY BOOKS
Βρείτε την Αγγελική Μπούλιαρη εδώ:
Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Ένα βιβλίο – εγχειρίδιο για την
τέχνη και την τεχνική της δημιουργικής γραφής. Η λογοτεχνία είναι πράξη. Εδώ δε
μετράει η προϋπηρεσία, η επετηρίδα, ο ΑΣΕΠ. Όποιος γράφει καλύτερα κόβει το
νήμα. Τρομακτικό – και την ίδια στιγμή παρήγορο. Στη λογοτεχνία, είμαστε αυτό
που κάνουμε. Όλα τα υπόλοιπα είναι προθέσεις. Και οι προθέσεις δεν αφορούν
κανέναν, ούτε καν τον συγγραφέα.
Το συγκεκριμένο βιβλίο απευθύνεται στους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τη συγγραφή. Δεν αριθμεί οδηγίες ούτε δίνει χρησμό. Προσπαθεί, με έναν πιο ελευθεριακό τρόπο, που ταιριάζει στη συγγραφική πράξη, να προσφέρει ιδέες, να προτείνει ασκήσεις, να ερεθίσει τον αφηγηματικό δόλο, να ανοίξει τη βεντάλια πολλών και διαφορετικών συγγραφικών λύσεων.
Το συγκεκριμένο βιβλίο απευθύνεται στους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τη συγγραφή. Δεν αριθμεί οδηγίες ούτε δίνει χρησμό. Προσπαθεί, με έναν πιο ελευθεριακό τρόπο, που ταιριάζει στη συγγραφική πράξη, να προσφέρει ιδέες, να προτείνει ασκήσεις, να ερεθίσει τον αφηγηματικό δόλο, να ανοίξει τη βεντάλια πολλών και διαφορετικών συγγραφικών λύσεων.
Μιλώντας η ίδια η Σοφία Νικολαΐδου για το περιεχόμενο του βιβλίου,
εξηγεί: «Απευθύνεται σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τη γραφή. Περιέχει
σκέψεις, ιδέες και ασκήσεις για τη δημιουργική γραφή πεζού λόγου που αφορούν,
για παράδειγμα, την κατασκευή του λογοτεχνικού ήρωα, το πώς αρχίζει κανείς να γράφει
μια ιστορία, το θέμα του μυθιστορηματικού χρόνου, τη σχέση της μυθιστορηματικής
αφήγησης με το σινεμά, τι κάνει κάποιος όταν μπλοκάρει συγγραφικά και πολλά
άλλα. Η δημιουργική γραφή, τουλάχιστον κατά τη δική μου συγγραφική αντίληψη και
διδακτική πρακτική, δεν είναι οδηγίες φασόν. Δεν υπάρχει ένας και μόνος
ενδεδειγμένος τρόπος, για να φτάσει κανείς στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ετσι
λοιπόν το συγκεκριμένο βιβλίο προσπαθεί με έναν πιο ελευθεριακό τρόπο, που
ταιριάζει στη συγγραφική πράξη, να προσφέρει ιδέες και να ξεκλειδώσει
τεχνικές».
Περιεχόμενα
Πρόλογος
1. Γιατί διδάσκω δημιουργική γραφή
2. Το ήμισυ του παντός: το γράψιμο έρχεται γράφοντας
3. Μην το λες. Δείξ’ το
4. Του κυνηγού και του ψαρά το πιάτο δέκα φορές
είναι αδειανό και μια
φορά γεμάτο
5. Έβλεπε ο Όμηρος σινεμά; Ή πώς ο κινηματογράφος άλλαξε μια για πάντα το
μυθιστόρημα
6. Περί εμπνεύσεως και άλλων δαιμονίων: ο λογοτεχνικός ήρωας και
άλλα αναπάντητα
ερωτήματα
7. Ιστορία και λογοτεχνία. Ή πώς μια βαρετή διατριβή
μπορεί να γίνει ένα συναρπαστικό
μυθιστόρημα
8. Λογοτεχνία και εμπειρία. Ή πώς η ζωή γίνεται βιβλίο
9. Μια φορά κι έναν καιρό. Ο μυθιστορηματικός χρόνος και άλλα τινά
8. ΚΛΕΨΕ ΣΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ - AUSTIN KLEON
Εκδόσεις KEY BOOKS
Ένας εμπνευσμένος οδηγός για τη δημιουργικότητα στην ψηφιακή εποχή, το "ΚΛΕΨΕ ΣΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ" θα σε βοηθήσει να ζήσεις μια πιο γεμάτη και δημιουργική ζωή.
Τίποτα δεν είναι πρωτότυπο, γι' αυτό αγάπησε τις επιρροές σου, γίνε καλύτερος παρατηρώντας τις δουλειές άλλων, συνέθεσε διαφορετικά στοιχεία και φαντάσου το δικό σου μονοπάτι. Ακολούθησε τα ενδιαφέροντά σου όπου κι αν σε πηγαίνουν - αυτό που ονομάζεις σήμερα χόμπι, μια μέρα μπορεί να γίνει η δουλειά της ζωής σου. Ξεχνά το παλιό κλισέ που λέει "γράφε για ό,τι γνωρίζεις καλά": Αντί γι' αυτό, γράψε το βιβλίο που θέλεις να διαβάσεις, φτιάξε την ταινία που θέλεις να δεις.
Τέλος, ρίσκαρε να είσαι βαρετός στην καθημερινότητά σου, ώστε να μπορείς να είσαι τολμηρός στο πνεύμα και στη δουλειά σου. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Τίποτα δεν είναι πρωτότυπο, γι' αυτό αγάπησε τις επιρροές σου, γίνε καλύτερος παρατηρώντας τις δουλειές άλλων, συνέθεσε διαφορετικά στοιχεία και φαντάσου το δικό σου μονοπάτι. Ακολούθησε τα ενδιαφέροντά σου όπου κι αν σε πηγαίνουν - αυτό που ονομάζεις σήμερα χόμπι, μια μέρα μπορεί να γίνει η δουλειά της ζωής σου. Ξεχνά το παλιό κλισέ που λέει "γράφε για ό,τι γνωρίζεις καλά": Αντί γι' αυτό, γράψε το βιβλίο που θέλεις να διαβάσεις, φτιάξε την ταινία που θέλεις να δεις.
Τέλος, ρίσκαρε να είσαι βαρετός στην καθημερινότητά σου, ώστε να μπορείς να είσαι τολμηρός στο πνεύμα και στη δουλειά σου. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
- ΚΛΕΨΕ ΣΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ
- ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ
- ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ
- ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ
- ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ & ΤΑ ΧΟΜΠΙ ΣΟΥ
- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ: ΚΑΝΕ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ & ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΗ ΜΕ ΚΟΣΜΟ
- Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΠΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ
- ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΟΣ. (Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΣ)
- ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΒΑΡΕΤΟΣ. (ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ)
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ
- ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ
- ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ
- ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ
- ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ & ΤΑ ΧΟΜΠΙ ΣΟΥ
- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ: ΚΑΝΕ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ & ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΗ ΜΕ ΚΟΣΜΟ
- Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΠΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ
- ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΟΣ. (Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΣ)
- ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΒΑΡΕΤΟΣ. (ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ)
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ
ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΛΟΙΠΟΝ!
Βρείτε την Αγγελική Μπούλιαρη εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου