Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥ

Αγγελική Μπούλιαρη-Αργυράκη



Συγγραφικό Έργο-Εκδόσεις
  •    «Δραπέτες του ονείρου», Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Ωκεανός, Απρίλιος 2016
  •    «Η νοσταλγία του παλιού πόνου», Ποίηση, Άνεμος Εκδοτική, Μάρτιος 2015
  •    «Εγώ αγαπώ, αυτή καπνίζει», Μία νουβέλα και πέντε διηγήματα, Άνεμος Εκδοτική, Ιούλιος 2012
  •     «Αφετηρίες Μνήμης», Συμμετοχή με ένα Διήγημα στη συλλεκτική έκδοση της Ένωσης Αιτωλοακαρνάνων Λογοτεχνών, 2008
  •     «Ερωτικά πορτρέτα», Μετάφραση από τα αγγλικά, λεύκωμα για τον έρωτα στην τέχνη, Κεστός 2007
  •  «Η αγάπη φυλαχτό», Μυθιστόρημα, Σύγχρονοι Ορίζοντες, Δεκέμβριος 2005, ανατύπωση Ιούνιος 2009
  •   «Πόσο λαμπερός ο ήλιος, πόσο κίτρινα τα τρόλεϊ», Μυθιστόρημα, Πλατύπους, Μάρτιος 2005. Βραβείο Σύγχρονου Ελληνικού Μυθιστορήματος του Καφενείου των Ιδεών
http://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&person=x&person_id=55327

https://www.goodreads.com/author/show/6448557


Εκπαίδευση

 Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πτυχιούχος.

Λογοτεχνική Μετάφραση από τα Αγγλικά στα Ελληνικά, Μονοετές Τμήμα, Σχολή Μεταφραστικών Σπουδών «Meta/φραση». Δίπλωμα Βρετανικού Συμβουλίου.  



Επιμόρφωση-Άλλες Γνώσεις


·         Δημιουργική Γραφή (Ευρωπαϊκή και Νεοελληνική Λογοτεχνία-Κινηματογράφος-Θέατρο), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης.

·     Εντατικό Τμήμα Δημιουργικής Γραφής – Πεζογραφία, στην Αγγλική γλώσσα, Βρετανικό Συμβούλιο, (17-29 Ιουνίου 2013). Εισηγητές: οι συγγραφείς, Adam Baron, Rachel Cusk. Πιστοποίηση παρακολούθησης από Kingston University - British Council.

·   Μετάφραση Παιδικής Λογοτεχνίας, Σεμινάριο 12 ωρών, Σχολή Μεταφραστικών Σπουδών «Meta/φραση». Εισηγήτρια: Μαρία Αγγελίδου. Πιστοποίηση παρακολούθησης.

·     Σεμινάριο για το Μυθιστόρημα (τμήμα προχωρημένων), 30 ωρών, Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ). Εισηγητές: Βαγγέλης Ραπτόπουλος, Στρατής Χαβιαράς. Πιστοποίηση παρακολούθησης.

·         Σεμινάρια περί γραφής, δημιουργικότητας, εντύπου και ηλεκτρονικού βιβλίου, 24 ωρών. Εισηγητής: Πέτρος Τσαπίλης. Πιστοποίηση παρακολούθησης.

·      Σεμινάριο για την Αγγλική Γλώσσα και Διδακτική, 2 εβδομάδων, St Clares Oxford College, Οξφόρδη, Αγγλία. Πιστοποίηση παρακολούθησης.

·         Σεμινάρια του Βρετανικού Συμβουλίου, (σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων σεμινάριο 2 εβδομάδων στην Καλαμάτα) για την Αγγλική γλώσσα και Διδακτική. Πιστοποίηση παρακολούθησης.

·     Ψυχοθεραπεία: Εισαγωγικές Έννοιες και Κυριότερες Θεωρίες - Θεωρία και Πράξη, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης.

·         Διαχείριση Χωρισμού-Διαζυγίου Γονέων,  Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πιστοποίηση συμμετοχής.

·   Σπουδές χρήσης Η/Υ (Windows, Word, Internet). Πιστοποιητικό Σπουδών από  Technoplus Hellas.


Γλώσσες

·         Ελληνική (μητρική), άριστη γνώση, και

·         Αγγλική, άριστη γνώση, Πτυχιούχος Ελληνικής και Αγγλικής Φιλολογίας

·         Ιταλική, Καλή γνώση, Πτυχιούχος CELI 3


Επαγγελματική Εμπειρία

·         Γραμματέας Διεύθυνσης, Καθηγήτρια Αγγλικών στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση και από το 2001 ενασχόληση με Συγγραφή, Μετάφραση και γενικά με το βιβλίο


Προσωπικά ενδιαφέροντα

·         Ανάγνωση, Συγγραφή, Μετάφραση

·         Δια βίου μάθηση

·         Ταξίδια, Φωτογραφία, Blogging

·          Όπερα, Θέατρο, Κινηματογράφος, Μουσική

      Στήριξη οργανώσεων για το Παιδί και το Περιβάλλον




























Η ΚΛΕΙΩ ΤΣΑΛΑΠΑΤΗ για τους "ΔΡΑΠΕΤΕΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ", της Αγγελικής Μπούλιαρη

"ΔΡΑΠΕΤΕΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ", της Αγγελικής Μπούλιαρη
Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη,  στο blog της Φίλοι της Λογοτεχνίας
http://filoithslogotexnias.blogspot.gr/2016/12/blog-post.html


Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016


«ΔΡΑΠΕΤΕΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ», της Αγγελικής Μπούλιαρη
Εκδόσεις: Ωκεανός
Σελίδες: 624, Τιμή: 16 €
  
         
Η αγαπητή συγγραφέας Αγγελική Μπούλιαρη έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στα ελληνικά γράμματα με αρκετά έργα πεζογραφίας, ποίησης και μεταφράσεών της, ενώ με το τρίτο της μυθιστόρημα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ωκεανός με τίτλο «Δραπέτες του Ονείρου» δίνει το δικό της αδιαμφισβήτητο και ξεχωριστό λογοτεχνικό στίγμα. Ένα πληθωρικό μυθιστόρημα το οποίο διαπραγματεύεται το φλέγον κοινωνικό θέμα της ενδοοικογενειακής βίας, ψυχολογικής, λεκτικής και σωματικής, με μεγάλη ευαισθησία και δεξιοτεχνία. Ένα βιβλίο-κόσμημα με μία ηρωίδα-σύμβολο που ο αναγνώστης τη συμπονά και ταυτίζεται μαζί της ευθύς εξαρχής, ενώ την θαυμάζει και την θεωρεί πρότυπο όσο εκείνη προσπαθεί να ορθώσει το καταρρακωμένο "ανάστημά" της. Είναι πολλά τα "κοσμητικά" στοιχεία αυτού του εξαιρετικού βιβλίου τα οποία ξεκινούν από το καλαίσθητο εξώφυλλό του ακόμα, ένα από τα πιο όμορφα, ονειρεμένα και συμβολικά που έχω δει τα τελευταία χρόνια, συνεχίζουν με την εσωτερική "διακόσμηση" κάθε νέου κεφαλαίου στο ίδιο "συμβολικό" πνεύμα και, το κυριότερο όλων, ολοκληρώνονται με την υπέροχη, λογοτεχνική γραφή της συγγραφέως που εντυπωσιάζει με την λεπτότητα της έκφρασης, την γλαφυρότητα, την ευαισθησία και την ικανότητά της, ακόμα και στις πιο σκληρές και επώδυνες για την ηρωίδα μας στιγμές, να μην "γλιστρά" στη συνήθη πεπατημένη του εκχυδαϊσμού αλλά να κρατά το δικό της υψηλό και προσιτό επίπεδο.


Η ηρωίδα του μυθιστορήματος της κ. Μπούλιαρη, η Ευρυδίκη, είναι μία από τις πιο αδικημένες και καταπιεσμένες λογοτεχνικές μορφές που έχω ποτέ συναντήσει, αλλά ταυτόχρονα και μία από τις πιο αγαπητές και γενναίες, καθώς χρειάζεται πραγματικά μεγάλο σθένος, τεράστιο πείσμα, "ιώβεια" υπομονή και περισσή γενναιότητα για να προσπαθήσει κάποιος να σπάσει τα πολύχρονα δεσμά του, τα οποία του έχουν επιβληθεί σε πολύ μικρή ηλικία και τα οποία γιγαντώνονται και γίνονται περισσότερο καταπιεστικά και δυσβάσταχτα όσο ο χρόνος περνάει. Η Ευρυδίκη από τη στιγμή της γέννησής της βιώνει την απόρριψη του πατέρα της, την αδιαφορία της μητέρας της και την απαξίωση των περισσοτέρων από τα αδέρφια της, καθώς είχε την ατυχία να γεννηθεί το τρίτο κορίτσι στην πατριαρχική οικογένειά της. Απόψεις που παλαιότερα ήταν περισσότερο διαδεδομένες, ιδιαίτερα στην "στενόμυαλη" και οπισθοδρομική επαρχία, και καθόριζαν συμπεριφορές άδικες και απαράδεκτες προς αθώα παιδιά από ανάλγητους και απαίδευτους γονείς. 

Το μικρό κοριτσάκι, αφού θεωρείται "περιττό" και ανεπιθύμητο από την ίδια την οικογένειά του, δίνεται ως ψυχοπαίδι ή κατ’ ευφημισμό "ανιψιά" στην άτεκνη οικογένειά του βουλευτή Θεοδόση και Ευγενίας Σπηλιοπούλου. Η ολέθρια στέρηση της αγάπης και της οικογενειακής θαλπωρής συνεχίζει να τραυματίζει την ευαίσθητη παιδική ψυχή της μικρής Ευρυδίκης, με αποκορύφωμα μία τραυματική εμπειρία της από το στενό οικογενειακό περιβάλλον των "θείων" της, η οποία θα την στιγματίσει ανεπανόρθωτα "ευνουχίζοντας" στην ουσία την αυτοεκτίμηση, την εμπιστοσύνη στον εαυτό της και την ορθή της κρίση ώστε να μπορεί στο μέλλον να υπερασπίζει τον ίδιο της τον εαυτό. Η "θεία" της Ευγενία αποφασίζει μονομερώς να την παντρέψει με τον πρώτο υποψήφιο που θα της την ζητήσει, χωρίς να αφήσει την νεαρή κοπέλα να ολοκληρώσει το σχολείο και να ακολουθήσει την έμφυτη κλίση της στις σπουδές. Ο παρών-απών και άβουλος "θείος" της Θεοδόσης, όπως και ο απόμακρος και αποξενωμένος πατέρας της Ελισσαίος, δεν προβάλουν καμία αντίσταση στην επιλογή της Ευγενίας η οποία βρίσκει έτσι την ευκαιρία να ξεφορτωθεί τον νεαρό "πειρασμό" μέσα από το σπίτι της "νίπτοντας τας χείρας της" από όσα επιφυλάσσει το μέλλον στην άτυχη Ευρυδίκη.

Μία νέα ζωή, καθόλου πιο ελπιδοφόρα από τις προηγούμενες, ξεκινάει για την ηρωίδα μας η οποία έχει ως μοναδικό της στήριγμα πλέον τις δύο υπέροχες, λατρεμένες κόρες της. Η σιωπή, η ανοχή, η υποταγή, η "αυτομαστίγωση" και η μηδαμινή αυτοεκτίμηση είναι από δω και στο εξής οι "σύντροφοί" της σε μία μαρτυρική ζωή δίπλα στον άντρα της Χαράλαμπο, η οποία "διανθίζεται" συχνά πυκνά από άφθονη και πάντοτε αναίτια λεκτική, ψυχολογική και σωματική κακοποίησή της από έναν δεσμώτη-σύζυγο με τον οποίο συμβιώνει αναγκαστικά. Δεν τολμά να ψελλίσει το παραμικρό για ό,τι της συμβαίνει "εν οίκω" από τον έμφυτο φόβο ότι θα την απορρίψουν όλοι και θα την κατηγορήσουν ως μοναδική υπαίτια, ενώ το ενδεχόμενο να χάσει την επιμέλεια των παιδιών της εάν επιδιώξει να πάρει διαζύγιο, ειδικά όσο αυτά είναι μικρά, φαντάζει εφιαλτικό στα μάτια της. Έτσι η Ευρυδίκη υπομένει, αντέχει, προσπαθεί να επουλώσει τις βαθιές πληγές της ψυχής της και τις επιφανειακές του κορμιού της και ο καιρός περνάει για όλους εκτός από εκείνη, που βρίσκεται "καθηλωμένη" σε ένα εφιαλτικό, αέναο παρόν.

Κάποια στιγμή όμως η Ευρυδίκη ξυπνά από τον λήθαργο και ανακαλύπτει δυνάμεις, πείσμα και γενναιότητα που έως τότε αγνοούσε ότι διαθέτει. Αποφασίζει να κερδίσει τα χαμένα χρόνια της ζωής της και να αποκτήσει την ανεξαρτησία της και επιτέλους την αυτοδιάθεσή της, όπως έχει δικαίωμα κάθε άνθρωπος. Η απροσδόκητη εμφάνιση στο προσκήνιο ενός συνομηλίκου της θα την κάνει να συνειδητοποιήσει πως για όλα όσα υπέστη κατά τη διάρκεια της ζωής της δεν έφταιγε εκείνη και πως υπάρχει και άλλου είδους ζωή, όπου τα όνειρα και η αληθινή αγάπη μπορούν να συνυπάρχουν. Το αν η ηρωίδα αυτού του εκπληκτικού κοινωνικού μυθιστορήματος τα καταφέρνει ή όχι να διεκδικήσει όσα της αξίζουν και όσα δικαιούται, αλλά και με ποιο τίμημα, απομένει στους αναγνώστες να το ανακαλύψουν διαβάζοντάς το. Προσωπικά, απόλαυσα την ανάγνωση αυτού του εξαίρετου βιβλίου, συγκινήθηκα, θύμωσα, απογοητεύτηκα, απόρησα και δικαιώθηκα καθώς το αναγνωστικό ταξίδι ήταν μαγευτικό, οι σκέψεις και οι προβληματισμοί άφθονοι, οι περιγραφές ανθρώπινων χαρακτήρων και καταστάσεων παραστατικότατες και ολοζώντανες και το συναίσθημα διάχυτο. Οι «Δραπέτες Του Ονείρου», της Αγγελικής Μπούλιαρη, είναι ένα συναρπαστικό κοινωνικό μυθιστόρημα που αξίζει να διαβαστεί και για το οποίο οφείλω θερμά συγχαρητήρια στην αγαπητή συγγραφέα!



Βρείτε το βιβλίο εδώ:

Βρείτε την Αγγελική Μπούλιαρη εδώ:





Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2017

ΚΑΡΚΙΝΟΣ: ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ, Θανάσης Σεφερλής

ΚΑΡΚΙΝΟΣ:ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ, Θανάσης Σεφερλής

Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ, 2014
Σελίδες: 380

Ο συγγραφέας είναι ορθοπεδικός χειρουργός, εξειδικευμένος στη χειρουργική της σπονδυλικής στήλης. Όταν ο ίδιος διαγνώστηκε με όγκο στον εγκέφαλο, ξεκίνησε και συνεχίζει μέχρι σήμερα ένα μεγάλο ταξίδι, το πιο σπουδαίο της ζωής του. 

Σ’ αυτό το βιβλίο περιγράφει το ταξίδι του με τον καρκίνο, τις εμπειρίες του από σεμινάρια για καρκινοπαθείς και σεμινάρια αυτογνωσίας, καθώς και την ολιστική αντιμετώπιση της ασθένειας και την ενεργειακή ιατρική, ευελπιστώντας να συνεισφέρει στην μεταβολή της αντίληψης που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία ότι ο καρκίνος ισούται με το θάνατο και ότι ο καρκινοπαθής είναι «τελειωμένος».

Το σημαντικό αυτό βιβλίο είναι μια ενδιαφέρουσα προσωπική αφήγηση, όπου ο συγγραφέας αναλύει με απλό και πλήρως κατανοητό τρόπο τη σοφία του σώματος και τη σχέση του με την ασθένεια, καθώς και τον ρόλο του νου, των συναισθημάτων και της ψυχής. Μας χαρίζει αμέτρητες πληροφορίες για θέματα πρακτικής σημασίας, όπως η διατροφή, η άσκηση, οι τοξικές ασχολίες,  το περιβάλλον και ο τρόπος ζωής, και γενικά για τους τρόπους αντιμετώπισης του όλου θέματος της ασθένειας, που σήμερα πλήττει έναν στους τρεις στην Ελλάδα.

Μας παρουσιάζει διάφορα σεμινάρια αυτογνωσίας, δίνοντάς μας ιδέες για να αναζητήσουμε παρόμοια βοήθεια, είτε σε ένα σεμινάριο κάπου κοντά μας είτε στις σελίδες ενός ανάλογου βιβλίου. Για τον λόγο αυτό στο τέλος του βιβλίου συμπεριλαμβάνεται η πλουσιότερη βιβλιογραφία που έχετε δει ποτέ στον τομέα της αυτογνωσίας και βελτίωσης εαυτού και τρόπου ζωής.

Η γνώμη μου: Πιστεύω ότι ο καθένας μας, σήμερα που η ασθένεια χτυπάει την πόρτα κάθε ελληνικής οικογένειας, θα αποκομίσει μεγάλο όφελος από την ανάγνωση αυτού του εξαιρετικού βιβλίου-προσφορά σε όλους μας. Θα βρει διεξόδους, ανακούφιση, παρηγοριά, θα απαντήσει ερωτήματα, θα αντλήσει δύναμη από την υπέρτατη πηγή και κυρίως θα δει τη ζωή αλλιώς. 

Γιατί, (σύμφωνα με τον συγγραφέα, σελ. 344-345) όπως λέει στο γνωστό ποίημα, «Ο πολύτιμος χρόνος των ώριμων», ο Μάριο δε Αντράδε*, Βραζιλιάνος ποιητής και συγγραφέας, του οποίου τα διαχρονικά νοήματα ταυτίζονται απόλυτα με τον εσωτερικό κόσμο του συγγραφέα αλλά και πολλών από μας: «…Αισθάνομαι όπως το παιδάκι που κέρδισε μια σακούλα καραμέλες. Τις πρώτες τις καταβρόχθισε με λαιμαργία, αλλά όταν παρατήρησε ότι του απέμεναν λίγες, άρχισε να τις γεύεται με βαθιά απόλαυση»…


*Άλλοι έχουν διαφορετική γνώμη για την πατρότητα του ποιήματος:


Το άρθρο δημοσιεύθηκε την 1η Νοεμβρίου 2016 εδώ:

Βρείτε την Αγγελική Μπούλιαρη εδώ: